Het is nu 15 aug 2018, 16:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: LAN weekend 2015
BerichtGeplaatst: 15 jan 2015, 16:53 
Mister Veto

Beste mede-Zwervers,

Ook dit jaar is er natuurlijk weer zo'n geweldig LAN weekend. Als je mee wilt doen, geef dat dan hieronder aan. Mocht je nog speciale diëten, voorkeuren voor games of andere opmerkingen hebben, dan kan dat ook hier worden gemeld.

Om jullie een beetje een idee te geven van wat we gaan doen/wat er moet gebeuren hierbij wat informatie (gebaseerd op/gekopieerd van het forumbericht van de voorgaande jaren.)

Wanneer?
Dit geweldige weekend zal plaatsvinden vanaf vrijdagavond 30 jan. t/m zondag 1 feb.!

Wat heb je nodig?
- slaapzak + matje
- computer/laptop (wegens drukte mag je maar 1 scherm per pc gebruiken)
- de mogelijkheid om al je firewalls en virusscanners uit te zetten. Die dingen zijn sowieso overbodig, en gaan geheid tot problemen leiden. Neem eventueel een install file mee, zodat je na het weekend de boel weer kan installeren.
- netwerkkabel(s)
- stekkerblok (genoeg om al je apparaten in in te pluggen!)
- koptelefoon (want externe boxen zijn een no-go tijdens een LAN)
- games die jij wilt spelen met mensen (zorg dat dit een versie is die op meerdere pc's kan draaien, zodat iedereen zeker dezelfde versie heeft.) Het is handig als deze op een USB stick en/of harde schijf staat zodat iedereen makkelijk de bestanden daar vanaf kan halen.
- Genoeg ruimte op je pc/laptop om de spellen te installeren (zodat je niet eerst andere dingen moet deïnstalleren voordat je het volgende spel erop kan zetten.)
- een muismat indien gewenst (wel zo handig) en natuurlijk eventuele andere dingen die het gamen voor jou fijner/makkelijker maken.

Wat is de planning?
- op vrijdag middag gaan we opbouwen met de mensen die dan kunnen.
- vrijdag avond na het eten barsten we los!
- zondag eindigen we als we er collectief geen zin meer in hebben.

Wat moet er gefikst worden?
- avond eten voor vrijdag
- ontbijt (brood, eieren, spek, kaas, worst, melk, sap)
- flessen fris (inbegrepen bij de prijs van het weekend. N.B. Dit zijn aparte flessen, de blikjes drinken die in de kast staan moeten wel worden gebalkt natuurlijk.)
- een goede voorraad chemische meuk (ook bekend als stuitermeuk, blikje E, troep, golden shower, koude koffie met suiker)
- snacks (frituur, chips, etc)

Wat gaat het kosten?
Naast natuurlijk je eigen verbruik aan bier, zit fris bij de prijs inbegrepen, en zullen de maaltijden gewoon per avond bekeken worden wie er zijn. Naast deze verbruikskosten, betaalt iedere deelnemer 3 euro deelname-geld, ten behoeve van de stroomrekening en het gebruik van de toren.

Wie mogen er mee doen?
Iedereen natuurlijk! Wel willen we in eerste instantie zwervers de kans geven zich aan te melden. Mocht er op een gegeven moment nog plek zijn, dan zijn externen ook welkom, maar als de tafels vol zitten, zitten ze vol. Het is handig als je het wel alvast aangeeft wanneer je graag iemand mee zou willen nemen zodat we weten wie we moeten benaderen als er nog plek is. (Uitzondering op deze regel zijn externen die meehelpen bij de organisatie. Op dit moment is dit (correct me if I'm wrong) Barry, kennis van Marcel, omdat via hem de benodigde apparatuur waarschijnlijk zal worden geregeld.)
Update: omdat we inmiddels 16 Zwerver aanmeldingen hebben, kunnen er dit jaar helaas geen introducees meedoen.

Wanneer je om een of andere vervelende reden niet het hele weekend kan komen maar er wel graag bij wilt zijn kan je ook aangeven dat je een dag(deel) langskomt.

Mocht je graag willen meehelpen met de organisatie (inkopen doen, spullen klaarzetten of een van de avonden koken), dan horen we dat natuurlijk ook graag! :)

Games die mogelijk gespeeld gaan worden + suggesties
- Counterstrike 1.6 (Hiermee wordt het LAN weekend gewoonlijk altijd gestart en afgesloten.)
- Battlefield
- Age of Empires
- GTA 2
- C&C
- Suppreme commander
- Age of Mythology + Titans
- Minecraft
- Unreal Tournament
- SWAT 4
- COD:MW
- Need For Speed: Most Wanted
- UT2007 (Want Vehicles)
- Freelancer
- Canyonclasher (Neemt Roel mee)
Voor nog meer mogelijke spellen zie de lijsten van Nils-Erik en Marcel verderop in deze thread.

Spellen die handig zijn om vooraf te downloaden (als je ze wilt spelen)
- Left 4 Dead 2 (te vinden op Steam: http://store.steampowered.com/app/550)
- Team Fortress 2 (gratis, te vinden op Steam: http://store.steampowered.com/app/440/)
- TrackMania Nations Forever (gratis, o.a. te vinden op Steam: http://store.steampowered.com/app/11020/)
- Blockade 3D (gratis, te vinden op Steam: http://store.steampowered.com/app/302830/)

Handige software (om eventueel vooraf te installeren)
- Daemon Tools (http://www.daemon-tools.cc/eng/products/dtLite) of andere software om virtuele CD/DVD stations te maken.
- Een ZIP programma (WinZip, WinRar, 7-Zip, etc....)
- geen antivirus programma (schakel hem gedurende het weekend uit, of deïnstalleer hem tijdelijk.)

Deelnemers: 18
- Jelmer (algemeen organiserend etc.)
- Dion (algemeen organiserend etc.)
- *Marcel (regelt de apparatuur :) )
- Jared (indien plek evt. introducee(s))
- Joep (is later, wil graag een 'mooi plaatsje' reserveren)
- Marije
- Nils-Erik
- Thomas K. (die kleine)
- Thomas P. (die lange)
- Thijs
- Pelle (Neem vaseline mee...)
- Scott
- *Chris
+ *Brenda (verzoeken plaatsen naast elkaar)
- *Brian
- Koen-Jan
- Roel (Pindakaas)
- Wilfried

*Neemt een vaste PC mee

Dagjesmensen: 2
- Laura
- Mirjam (misschien)

Profiel  

Berichttitel: Re: LAN weekend 2015
BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 10:54 
Scooterboy

Ik kan vrijdagmiddag best helpen opbouwen; Ik doe zelf graag mee(nog ff kijken of dat desktop of laptop wordt XD) daarnaast ga ik wel ff kijken of ik misschien nog een paar vrienden meeneem. wss moet ik zaterdagavond wel werken, maar dat zien we dan wel :?
Suggesties:
Unreal Tournament 2004(Ouwe favoriet van me)
Garry's mod(helaas niet te cracken)
enige versie van Battlefield
COD: MW(4e COD die is uitgebracht; nog steeds mijn favoriet)
de ekte ouwe Need For Speed: Most Wanted(Moet ik LAN versie aan de praat zien te krijgen, maar goed)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 10:59 
Topwoofer

Haha, ik hoef me niet eens in te schrijven... Ik zal de mysterieuze Barry inlichten over de datum en de spullen ophalen. Unreal tournament op de lijst zetten? Verder zal ik komende donderdag een schijf meenemen met de games die ik heb, kunnen mensen vast wat spellen installeren.

τούτου μὲν τοῦ ἀνθρώπου ἐγὼ σοφώτερός εἰμι· κινδυνεύει μὲν γὰρ ἡμῶν οὐδέτερος οὐδὲν καλὸν κἀγαθὸν εἰδέναι, ἀλλ᾽ οὗτος μὲν οἴεταί τι εἰδέναι οὐκ εἰδώς, ἐγὼ δέ, ὥσπερ οὖν οὐκ οἶδα, οὐδὲ οἴομαι· ἔοικα γοῦν τούτου γε σμικρῷ τινι αὐτῷ τούτῳ σοφώτερος εἶναι, ὅτι ἃ μὴ οἶδα οὐδὲ οἴομαι εἰδέναι.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 11:01 
Topwoofer

Jared: het is niet per se de bedoeling om heel veel externen uit te nodigen. Daar hebben we de ruimte niet voor en het is niet de bedoeling er een maga lan van te maken. Eerst krijgen de zwervers de kans zich in te schrijven, daarna kijken we of er nog plek over is voor een externe.

τούτου μὲν τοῦ ἀνθρώπου ἐγὼ σοφώτερός εἰμι· κινδυνεύει μὲν γὰρ ἡμῶν οὐδέτερος οὐδὲν καλὸν κἀγαθὸν εἰδέναι, ἀλλ᾽ οὗτος μὲν οἴεταί τι εἰδέναι οὐκ εἰδώς, ἐγὼ δέ, ὥσπερ οὖν οὐκ οἶδα, οὐδὲ οἴομαι· ἔοικα γοῦν τούτου γε σμικρῷ τινι αὐτῷ τούτῳ σοφώτερος εἶναι, ὅτι ἃ μὴ οἶδα οὐδὲ οἴομαι εἰδέναι.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 11:39 

Tuurlijk ben ik erbij, ik kom wel vrijdag wat later, rond een uurtje of 10, want ik heb eerst nog jaarvergadering van mijn werk, dus houd een mooi plaatsje voor me vrij!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 11:54 
Dionnepon~

Ik doe de bevoorrading wel. GOLDENNNNNN POWERRRRRRRRRRR!!!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 12:07 
Mister Veto

@Jared; vorig jaar hebben we het wat betreft introducees als volgt gedaan: een week/paar dagen van tevoren zouden deze zich mogen inschrijven mits er nog genoeg plekken over zijn. (Toen hadden we als max ongeveer 16 geloof ik.) Dat lijkt mij dit jaar weer het handigste om te doen.
Dus ik heb het iig even genoteerd dat jij mogelijk introducee(s) wilt meenemen. En afhankelijk van hoeveel, hoeveel Zwervers er mee willen doen en wie er evt nog meer introducees willen meenemen kunnen we de week voor het weekend beslissen of hier nog plek voor is.

En wel een goede ja; ik zal kijken of ik donderdag ook even mijn HD kan meenemen met daarop de installers van de voorgaande jaren. :)

@Joep; natuurlijk houden we een plekje voor je vrij en ik heb SWAT maar ook even bij de spellen gezet, misschien kunnen we dit jaar meer mensen overtuigen om mee te doen. :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 12:10 

Ik ben er bij.

Ik heb alleen 1 hele korte lan kabel... dus als er meer zijn, super!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 12:32 
O-ni Nyan

Ik ben er natuurlijk weer het hele weekend bij, en ben al bezig m'n externe HDD te vullen met games.

Ik heb hier: http://www.evernote.com/l/Ac6AIR4yTWtG_ ... cdfzsDbtE/ een lijst met wat ik probeer/al gefixt heb. P.s op de link krijg je een bericht "welcome to evernote" met de mogelijkheid een account te maken, kies skip ;)

Op bovenstaande lijst zijnsuggesties welkom, dan zal ik kijken of ik die ook kan fixen :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 13:19 

Ik doe ook graag mee (het hele weekend). Ik kan helaas niet helpen met opbouwen aangezien ik die vrijdag nog een laatste examen heb.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 18:41 

Ik kom ook weer gezellig mee!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 18:42 

Hallo rare wezens, ik ga jullie ook ergeren met mijn presentie so prepare... (your anus)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2015, 21:34 
Topwoofer

Ik zal ook dit jaar weer mijn enorme doos lankabels omdraaien. Ik denk dat ik genoeg heb om iedereen met de switches te verbinden inmiddels (maar neem vooral je eigen kabel mee!).

Wat wel belangrijk is: neem een STEKKERBLOK mee. Ik heb er bij lange na niet genoeg voor iedereen (en Barry ook niet). Ik zal kijken of ik die enorme oranje/grijze units weer mee kan krijgen, maar geen garantie dat ik veel stekkerpower mee kan nemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jan 2015, 10:52 
Mister Veto

Misschien dat ik een extra stekkerblok (of stekkerblokken) ga kopen binnenkort. Ik vind dat ik thuis te weinig/vrij oude blokken heb liggen, dus ik vermoed dat (als ik dat plannetje uitvoer, vrij grote kans) ze zal gaan regelen voor het LAN weekend zodat we ze daar ook iig kunnen gebruiken. Lijkt me wel zo handig. :)
(Alsnog, zoals Marcel al zei; zorg dat je zelf iig één stekkerblok (minimaal genoeg voor je eigen apparaten), liever meer, meeneemt, dan hebben we er altijd genoeg!)

Semi-gerelateerd; ik wil misschien ook een nieuwe muis gaan kopen. Iemand nog tips? Ik zit te denken aan zo eentje die je kan verzwaren. Extra programmeerbare knoppen mis ik niet perse maar vind ik ook niet vervelend om wel te hebben, als de muis maar een beetje fijn in de hand ligt.

Ik hoorde overigens uit verschillende bronnen dat er dit jaar wel behoefte is om ook race games te gaan spelen. Zijn er naast Need For Speed: Most Wanted (en het tank level uit Battlefield :P) nog suggesties voor leuke race games die goed op LAN parties te spelen zijn?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jan 2015, 11:04 

Natuurlijk ben ik erbij, ik stemde immers voor deze datum. Verder ben ik bereid tot het kookwerk ^^

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur