Het is nu 25 feb 2018, 06:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: LAN weekend 2016
BerichtGeplaatst: 11 dec 2015, 10:18 
Mister Veto

LAN WEEKEND \o/

In ieder geval; ik kon mogelijk nog Screencheat regelen (max 8 spelers; evt. ook op één pc te spelen :P ) en ook Planetary Annihilation: TITANS (hoewel ik van die niet weet of die voor LAN werkt.)
Ook handig; LAN kabels zijn iig op Bouwkunde gratis te krijgen bij @hok (ICT service punt). Mogelijk ook bij andere faculteiten. Dit zijn wel redelijk korte kabels geloof ik, maar als je er geen hebt is het iig handig om er daar eentje te scoren.

Onder voorbehoud wil/kan ik denk ik ook wel helpen met inkopen doen/opbouwen e.d. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 dec 2015, 12:20 
Scooterboy

NilsErik schreef:
Het definitieve weekend wordt rond de jaarwisseling medegedeelt, de twee blauw gekleurde weekenden in de google drive lijken tot nog toe het meest geschikt.

Beschikbare games:
-Counterstrike 1.6 (Sorry Jared :P )

Geeft niet, ik ga gwn daarin zitten oefenen. Global Offensive is op het moment ff unbalanced als de pest :p

NilsErik schreef:
-Minecraft

Heb deze nu wel legaal :P

NilsErik schreef:
Wat is noodzakelijk om mee te nemen:
-laptop (desnoods desktop)
-koptelefoon/oortjes!
-muis

Mits deze gefixt is kan ik iemand een zeer degelijke desktop lenen mocht dit echt nodig zijn, geef dan echter geen garantie dat ie het hele weekend werkt :P

Daarnaast heb ik nog wel een headset(helaas een kapotte speaker) en een muis te leen die zeer degelijk zijn voor gamen.\

Overigens ben ik er het hele weekend bij, zeker als ik van mijn werkdienst af ben :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 dec 2015, 12:44 
Topwoofer

JelmerBV schreef:
Ook handig; LAN kabels zijn iig op Bouwkunde gratis te krijgen bij @hok (ICT service punt). Mogelijk ook bij andere faculteiten. Dit zijn wel redelijk korte kabels geloof ik, maar als je er geen hebt is het iig handig om er daar eentje te scoren.

Aan korte kabels heb je niet zo heel veel, want ik wil eigenlijk gewoon met 1 switch werken. Vorige jaren was een van de euvels dat switches in serie of als web eigenlijk altijd tot gevolg heeft dat gebruikers op de ene switch niet zichtbaar zijn voor mensen op een andere switch. Dat betekent dat er maar een paar plekken dicht bij de switch zitten, en daar heb ik wel kabels voor. Het aller belangrijkst is dat mensen die lange kabels hebben, die ook meenemen, omdat ik er daar niet heel veel van heb, in ieder geval niet genoeg om de hele ruimte 10 keer te overspannen.

Verder moeten mensen verlengkabels en stekkerdozen meenemen. Ik heb een aantal grote stekkerdozen, dus ik kan voor iedereen een stopcontact maken, maar aangezien de meeste mensen wel meer dan 1 stekker kwijt moeten, zullen mensen zelf stekkerdozen mee moeten nemen.

τούτου μὲν τοῦ ἀνθρώπου ἐγὼ σοφώτερός εἰμι· κινδυνεύει μὲν γὰρ ἡμῶν οὐδέτερος οὐδὲν καλὸν κἀγαθὸν εἰδέναι, ἀλλ᾽ οὗτος μὲν οἴεταί τι εἰδέναι οὐκ εἰδώς, ἐγὼ δέ, ὥσπερ οὖν οὐκ οἶδα, οὐδὲ οἴομαι· ἔοικα γοῦν τούτου γε σμικρῷ τινι αὐτῷ τούτῳ σοφώτερος εἶναι, ὅτι ἃ μὴ οἶδα οὐδὲ οἴομαι εἰδέναι.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 dec 2015, 13:11 
Scooterboy

Redguard schreef:
JelmerBV schreef:

Aan korte kabels heb je niet zo heel veel, want ik wil eigenlijk gewoon met 1 switch werken. Vorige jaren was een van de euvels dat switches in serie of als web eigenlijk altijd tot gevolg heeft dat gebruikers op de ene switch niet zichtbaar zijn voor mensen op een andere switch. Dat betekent dat er maar een paar plekken dicht bij de switch zitten, en daar heb ik wel kabels voor. Het aller belangrijkst is dat mensen die lange kabels hebben, die ook meenemen, omdat ik er daar niet heel veel van heb, in ieder geval niet genoeg om de hele ruimte 10 keer te overspannen.

Verder moeten mensen verlengkabels en stekkerdozen meenemen. Ik heb een aantal grote stekkerdozen, dus ik kan voor iedereen een stopcontact maken, maar aangezien de meeste mensen wel meer dan 1 stekker kwijt moeten, zullen mensen zelf stekkerdozen mee moeten nemen.

Ik heb vorig jaar op area51an een redelijk lange kabel gescoord dus dat komt wel goed voor mij. verder kan ik wel een of meer stekkerdozen fixen, en ik wil mits ik tijd heb best wel helpen op/afbouwen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015, 20:28 

Ik zal er alle dagen zijn, defineer 'lang', ik heb hier nog wel een paar kabels van 5 en 10 meter liggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 dec 2015, 22:23 
O-ni Nyan

5 meter lijkt me lang genoeg voor de meeste plekken, heel misschien dat we echter wel een paar kabels van 10m willen gebruiken voor de mensen het verst van de router.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 dec 2015, 14:03 
Scooterboy

Ik ben er bij het opbouwen bij, heb die week zelf vrij. Moet hooguit weer net als vorig jaar op zaterdagavond werken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jan 2016, 19:21 

Ook maar weer even op mijn rooster gekeken. Begint precies na m'n tentamen en symposium, dus ik wil ook het hele weekend komen.
Symposium duurt volgens mij wel tot 17:00, dus ben waarschijnlijk laat voor het eten.

Ik heb hier volgens mij nog ergens een 10 meter LAN kabel, maar moet even checken of die goed werkt. Stekkerdoos kan ook als die nog nodig zijn.

(Planetary Annihilation Titans is een server gebaseerde game die gebruik maakt van een gecentraliseerde server, dus denk niet dat LAN zal werken.)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016, 19:37 

Ik wil me ook graag aanmelden voor het LAN-weekend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016, 23:04 

Ik heb weer eerst jaarvergadering van mijn werk, ben waarschijnlijk rond 10 uur op de toren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 2016, 21:50 
Dionnepon~

Ik ben er bij!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 14:14 

Ik ben er vrijdag en zaterdag bij!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 jan 2016, 17:21 
Topwoofer

Een netwerk update:

Ik ga een poging wagen een dhcp server en router op te zetten in CentOS (linux). Hiermee moeten de ip-problemen, waar de router maar 8 ip-adressen wil verschaffen, tot het verleden behoren. Het plan in om lease-tijden voor ip-adressen zodanig te zetten, dat iedereen de eerste keer een adres krijgt, en die houdt voor de rest van het weekend.

MAAR.... als dat niet werkt, gaan we heel ouderwets met static IP-adressen werken. We gaan niet met een onprogrammerbaar routertje werken die de hele tijd crasht.

Zoals altijd blijft gelden: wifi uit als je ingeprikt bent op het netwerk, om rare conflicten te voorkomen. Ik heb een plan om internet op het netwerk te krijgen, maar ik doe geen beloftes. :P

τούτου μὲν τοῦ ἀνθρώπου ἐγὼ σοφώτερός εἰμι· κινδυνεύει μὲν γὰρ ἡμῶν οὐδέτερος οὐδὲν καλὸν κἀγαθὸν εἰδέναι, ἀλλ᾽ οὗτος μὲν οἴεταί τι εἰδέναι οὐκ εἰδώς, ἐγὼ δέ, ὥσπερ οὖν οὐκ οἶδα, οὐδὲ οἴομαι· ἔοικα γοῦν τούτου γε σμικρῷ τινι αὐτῷ τούτῳ σοφώτερος εἶναι, ὅτι ἃ μὴ οἶδα οὐδὲ οἴομαι εἰδέναι.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016, 15:33 
Mister Veto

Ik kan helaas niet helpen met het opbouwen van het LAN weekend; ik heb tot ten minste 17:30 nog een soort afstudeerdingetje op Bouwkunde. Als dat eerder afgelopen is kom ik natuurlijk gelijk richting Toren zodat ik misschien nog kan helpen, maar ik vermoed dat dit niet het geval is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016, 15:19 
Topwoofer

Ik heb semi-slecht nieuws: ik kan er niet het hele weekend bij zijn. Myrthe en ik zijn aan het verhuizen, en door onvoorziene omstandigheden kunnen we pas vanaf volgende week echt aan het klussen, omdat de muren eerst gestuct moeten worden. Dat betekent dat ik er niet onderuit kan dat weekend te klussen in ons nieuwe huis. Mijn plan is nu om er vrijdag en zaterdag bij te zijn, en zondag te gaan klussen, maar het kan zijn dat de plannen nog wat veranderen. Natuurlijk blijven alle dingen die nodig zijn voor het netwerk op de toren, en ik zal zorgen dat er tenminste iemand weet hoe alles werkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur