Het is nu 15 aug 2018, 16:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: spamlijst/forum
BerichtGeplaatst: 22 sep 2010, 11:05 
Loud & Proud

Ik merk dat heel veel informatie aan me voorbij gaat sinds ik niet meer op de spamlijst sta. Misschien is het een idee om een forumtopic aan te maken met alle spamlijstberichten.
Dat heeft een aantal voordelen o.a.:
- iedereen die niet op de spamlijst staat/wil staan (vanwege de grote hoeveelheid (niet nuttige)mails) heeft toch toegang tot de informatie die op de spamlijst komt te staan
- er is een overzicht van de info op de spamlijst waardoor je later ook terugkerende items kunt terugvinden
- het forum wordt misschien weer meer gebruikt
- je mailbox hoeft niet vol te lopen van de spamlijst
- de spamlijst kan korter worden

Profiel  

Berichttitel: Re: spamlijst/forum
BerichtGeplaatst: 23 sep 2010, 08:57 

meld je je toch gewoon weer aan voor de spam?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 sep 2010, 09:13 
Loud & Proud

Persoonlijk heb ik liever hier een overzicht van de spamlijstberichten. Dan vult mijn e-mail zich niet zo snel en kan ik makkelijker terugkijken naar oudere spamlijstberichten. En ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt, maarja ik kan nu eenmaal geengedachten lezen dus drop ik dit bericht hier maar, dan kan iedereen erover meetypen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 sep 2010, 10:38 

Maar, bedoel je dan dat je gewoon de spam via het forum wil laten gaan of dat hier alleen een lijst van onderwerpen zou moeten staan (dat laatste is echt enorm dubbelop).

Bovendien kun je ook je spam in een aparte map laten binnenkomen (staat het niet in je postvak-in) en kun je regelmatig checken of er iets interessants tussen staat en de rest weggooien als je dit wilt. Dit werkt heel goed, ook als je niks verwijdert :D

Groetjes, Marjon

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 sep 2010, 11:14 
Loud & Proud

Wat ik bedoel is dat elk mailtje dat over de spamlijst gaat ook hier op het forum verschijnt. Het forum is namelijk veel toegankelijker dan de spamlijst. Desnoods voer ik het zelf wel handmatig in. Echter is er dan een extra categorie in het forum nodig waarin aparte onderwerpen aangemaakt kunnen worden. Op deze manier kunnen mensen kiezen voor ofwel een goed gevulde mailbox (waarmee je kunt laten zien: kijk eens hoeveel vrienden ik heb) of je kiest ervoor om via het forum te kijken. Ook heb je zo het beste van twee mogelijkheden: de snelheid van mail en op het forum kan er gediscussieerd worden over de onderwerpen waardoor het aantal mails over één onderwerp afnemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 sep 2010, 17:02 

Alleen technisch detail is dat je mailbox een paar Gigabytes kan ontvangen en dit arme forumpje niet zoveel kan hebben. Jorne had becijferd dat er al een goede 200 MB aan mails in de afgelopen 3 jaar verstuurd zijn. Deze webserver heeft maar 100 MB...

Anderzijds is meer activiteit op het forum zeker niet verkeerd, maar of nou het verplaatsen van de spamlijst naar het forum de goede oplossing is...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 sep 2010, 17:04 

ik ben voor een niet opgedeelde spamlijst, want degene die dan liever alles via de mail doet, ziet dan weer niet wat er op het forum is gepost. btw, als je iets aan iedereen wilt laten weten, kun je voor t forum kiezen.... wat dus niet zoveel gedaan wordt. Of alles via t forum gaat of alles via de spamlijst maakt mij niet zoveel uit, maar we zijn bij dz met meer mensen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 sep 2010, 09:08 
Loud & Proud

Het punt is iemand die liever alles via mail doet, kan altijd op het forum kijken. Echter mensen die liever het forum bekijken kunnen niet met terugwerkende kracht zich aanmelden voor de spamlijst. Maarja de beperkte hoeveelheid ruimte op het forum is wel een probleem. Toch blijf ik het jammer vinden dat ik om bij te blijven een grote hoeveelheid onzin moet doorspitten. Maarja blijkbaar ben ik daar de enige in.
Lang leve het forum!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 sep 2010, 15:57 
Mister Veto

Misschien is het een oplossing om ergens een, voor DZ leden, openbare e-mail account te maken waar ook alle spam naar wordt verstuurd?
(Een GMail adresje maken is zo gebeurd; geeft tevens weer leuke statistieken en is handig als je een bepaald spammailtje terug moet vinden.)

Zou ik eventueel wel kunnen doen als jullie dit een goede oplossing vinden? (Of zijn er betere alternatieven?)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 sep 2010, 12:54 
Loud & Proud

Geweldig id Jelmer! Goed dat er nog mensen zijn die niet zoals ik vastlopen op één oplossing.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 14:08 
Mister Veto

Gelijk maar even gemaakt dan en aangemeld voor de spamlijst, dan kunnen er nu andere mensen commemtaar op gaan geven enzo. =P

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 14:47 
Loud & Proud

Hoe komen we er op?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 okt 2010, 09:48 
Mister Veto

.

Laatst bijgewerkt door JelmerBV op 01 okt 2010, 13:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 okt 2010, 10:29 
Loud & Proud

Uhm ik zou het wachtwoord wel op een beveiligd deel van het forum zetten. Ivm zichtbare emailadressen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 okt 2010, 13:15 
Mister Veto

Ik meende in de veronderstelling te verkeren dat dit deel van het forum niet te bekijken was al je niet ingelogged was, maar daar kan ik me in hebben vergist hoor.

In ieder geval, Jorne heeft weer iets beters uitgevoerd zoals Jorne dat kan (all hail to bestuur Tummie Tijger enzo! =P), maar dat had jij ook al gelezen, dus ik heb mijn accountje maar weer het hoekje om gestuurd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur