Het is nu 22 sep 2018, 18:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: een korte cursus voo
BerichtGeplaatst: 26 jan 2003, 18:29 
Ledjesfreak

Het verschil tussen het pribpord en het forum is dat bij het pribpord gewoon alle berichtjes achter elkaar komen te staan, terwijl ze bij een forum onder verschillende onderwerpen zijn verzameld. Het voordeel is dus dat je langer over een onderwerp kan doorpraten zonder dat er weer andere berichtjes tussendoor komen, en je kan dus de onderwerpen die je niet "leuk" vind gewoon overslaan. Bovendien is een forum veel overzichtelijker wanneer je een beetje begrijpt hoe het werkt.

De onderwerpen die binnen de verschillende onderdelen (algemeen getik, avondprogramaas enz.) staan noem je topics. Zo heet deze topic "een korte cursus voor het forum gebruik".
Je kan op deze topics reageren met een bericht en dat bericht noem je een reply.

als het goed is weet je nu wat de "knopjes" NEW TOPIC en POST REPLY betekenen (en wat het verschil daartussen is)

Als je een nieuw topic aanmaakt moet je even opletten of je binnen het juiste gedeelte van het forum zit. Zo schijf je iets over het avondprogramaa bij "avondprogramaas" (en niet overal dus maarten :)) en algemene dingen bij "algemeen getik".
Er zijn ook delen van het forum die niet iedereen kan zien. Het onderdeel "leden" is alleen voor leden (ookal schijnen hier nog uitzonderingen op te zijn) er is ook een gedeelte voor oud-leden en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er ook voor bijna elke comissie een stukje forum is. Daar kan je dus dingen schrijven die de anderen niets aangaan of die nu eenmaal niet excht van belang zijn voor anderen.

Wanneer je een reply post moet je zorgen dat je dit in de juiste topic doet maar ik neem aan dat dat vanzelf gaat want wanneer je iets reply-ed doe je dit meestal omdat je iets leest waarop je wilt antwoorden.

vervolgcursus in het volgende stukje (reply dus ;))

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2003, 18:56 
Ledjesfreak

deze dingen ff naar aanleiding van wat janine vroeg in een ander topic.

Waneer je een Poll wil houden (ik neem aan dat iedereen weet wat een poll is :)) kan dit ALLEEN maar wanneer je een topic start en niet waneer je ergens een reply post.
Als je een nieuwe topic maakt zie je onderaan staan waar je de poll kan invullen en de rest wijst zich vanzelf denk ik.

Je kan verschillende "codes" gebruiken om je tekst wat [color=orangead8e52]kleurrijker[/colorad8e52] of wat [size=18ad8e52]groter[/sizead8e52] of [size=7ad8e52]kleiner[/sizead8e52] te maken.

[size=9ad8e52][color=redad8e52]je hoeft deze codes niet zelf te kennen want je kan geloof ik gewoon instellen wat je wil terwijl je aan het typen bent. Zeker weet ik dit niet want ik gebruik een andere style om het forum te bekijken en volgens mij was het bij de standaard style, die jij dus waarschijnlijk hebt, anders[/colorad8e52][/sizead8e52]

[bad8e52]kijk eens wat een mooie [color=#00a3ffad8e52]blauwe [/colorad8e52] LED [imgad8e52]http://members.home.nl/rolandj/sample_leds/blauw100.jpg[/imgad8e52][/bad8e52]

ook kan je leuke lijstjes maken

[listad8e52]
[*ad8e52]kijk
[*ad8e52]dit
[*ad8e52]is
[*ad8e52]een lijst
[/listad8e52]

[list=1ad8e52]
[*ad8e52]maar
[*ad8e52]dit
[*ad8e52]is
[*ad8e52]ook een lijst
[/listad8e52]

phew wat een gedoe he?
[list=aad8e52]
[*ad8e52]ohja,
[*ad8e52]en dit
[*ad8e52]kan ook nog[/listad8e52]

[size=25ad8e52][uad8e52][bad8e52][color=#a300ffad8e52]en hieronder kan je zien hoe het eruit ziet wanneer je het zelf aan het tijpen bent...maar het wordt zoals het hier staat!![/colorad8e52][/bad8e52][/uad8e52][/sizead8e52]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2003, 18:56 
Ledjesfreak

Je kan verschillende "codes" gebruiken om je tekst wat [color=orange]kleurrijker[/color] of wat [size=18]groter[/size] of [size=7]kleiner[/size] te maken.

[size=9][color=red]je hoeft deze codes niet zelf te kennen want je kan geloof ik gewoon instellen wat je wil terwijl je aan het typen bent. Zeker weet ik dit niet want ik gebruik een andere style om het forum te bekijken en volgens mij was het bij de standaard style, die jij dus waarschijnlijk hebt, anders[/color][/size]

[b]kijk eens wat een mooie [color=#00a3ff]blauwe [/color] LED [img]http://members.home.nl/rolandj/sample_leds/blauw100.jpg[/img][/b]

ook kan je leuke lijstjes maken

[list]
[*]kijk
[*]dit
[*]is
[*]een lijst
[/list]

[list=1]
[*]maar
[*]dit
[*]is
[*]ook een lijst
[/list]

phew wat een gedoe he?
[list=a]
[*]ohja,
[*]en dit
[*]kan ook nog[/list]

[size=25][u][b][color=#a300ff]en hieronder kan je zien hoe het eruit ziet wanneer je het zelf aan het tijpen bent...maar het wordt zoals het hier staat!![/color][/b][/u][/size]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2003, 18:57 
Ledjesfreak

ok als je nog vragen hebt kan je het vragen...

ik hoop dat iedereen het een beetje snapt of gaat snappen want op een forum geldt wel meestal [color=#ff00ffc0378d][size=18c0378d]hoe meer zielen hoe meer vreugd![/sizec0378d][/colorc0378d]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2003, 19:36 
the Reendier

Oh en er is een ook een 'FAQ'. (knopje bovenaan)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2003, 17:11 

misschienkan ik ook wel niet van die mooie letters maken omdat ik zo'n mooie blauwe opmaak heb :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2003, 00:57 
the Reendier

Bij de style (opmaak) Terayon (te kiezen in je profiel) zit er een gekleurde balk boven je venstertje waar je je berichtjes in typt. daar kan je zo een kleur kiezen door er op te klikken.
Zit die balk er bij andere opmaken niet dan moet je het uit je hoofd doen zoals fay hierboven beschreven heeft

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2003, 10:45 
Ledjesfreak

ik heb trouwens nu darkside als style bevalt me best wel....allleen kan ik, als ik geen standaart kleurtjes wil nu ook gewoon weer nummeer in gaan typen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2003, 11:44 
Fietsidioot

Ik heb een vraagje over het maken van een poll.
Ik wil namelijk weten hoe je meerdere keuzes van een poll kan maken. Moet je dan gewoon bij elke keuze antwoord voor zo'n poll op voeg keuze toe drukken?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2003, 11:48 
the Reendier

Precies..... dat is alles en dan komen ze ervanzelf bij te staan.

Je kan trouwes altijd gewoon proberen. wees niet bang dat je iets fout doet. Het ergste wat er kan gebeuren is dat er een post of een poll komt die niemand snapt. Hebben we iig weer wat om om te lachen ;)

Profiel  

Berichttitel: titel
BerichtGeplaatst: 30 jan 2003, 23:03 
Oude Bal Wannabe

Ik krijg onder mijn naam 'Oude Bal' te staan... dat vind ik op zich wel ok maar liever had ik daar 'Ouwe Bal in training' staan... ik dacht eerst dat iedereen zelf kon kiezen wat daar kwam te staan (fietsidioot, ledjesfreak etc) maar blijkbaar niet dus? :?

I really didn't foresee the internet. But then, neither did the computer industry. Not that that tells us very much, of course - the computer industry didn't even foresee that the century was going to end. -- Douglas Adams (1952-2001)

Profiel  

Berichttitel: Pfff
BerichtGeplaatst: 31 jan 2003, 08:10 
Oude Bal

Ouwe bal:!:

Maareh leuk dat je er weer bent.:D
Lekker getoeterd:?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2003, 11:35 
Ledjesfreak

hmmm tja dan moet je bij ruud zijn die is lekker kreatief geweest met die namen. hij wil jou vast wel "ouwe bal in training" noemen maar dan moet je je wel realiseren dat dat maar tijdelijk is...je wordt hoe dan ook een ouwe bal :p

Profiel  

Berichttitel: Re: Pfff
BerichtGeplaatst: 01 feb 2003, 16:04 
Oude Bal Wannabe

[quoteb7f637="gysbert"]Ouwe bal:!:

Maareh leuk dat je er weer bent.:D
Lekker getoeterd:?:[/quoteb7f637]
Ha die Gysbert, ja het toeteren was echt heel gaaf :D fantastische ervaring

I really didn't foresee the internet. But then, neither did the computer industry. Not that that tells us very much, of course - the computer industry didn't even foresee that the century was going to end. -- Douglas Adams (1952-2001)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur