Het is nu 22 sep 2018, 17:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kenmerken van een po
BerichtGeplaatst: 05 apr 2004, 21:50 
Oude Bal

In het kader van het publiceren van "strategische discussies" in het openbaar:

Wat zijn de kenmerken van een potentiele ("echte") Delftsche Zwerver?

"VERPLICHT"
*
Student (HBO/TU). Is meetbaar door te vragen en interesse te tonen.

*
Kan en wil zich aanpassen aan de groep en de groep kan en wil zich aanpassen aan desbetreffend persoon (of is zodanig sociaal gestoord dat hij niet merkt dat dit aanpassen niet lukt). Is vantevoren niet echt meetbaar, denk ik (misschien veel echte probleemgevallen wel). Aan de andere kant heb je wel vaak een "indruk". Al blijken een boel mensen wel heel anders te zijn dan de eerste indruk en heeft niet iedereen van een ander hetzelfde beeld.

*
Wil elke week de donderdagavond reserveren voor de Zwervers en regelmatig meer. Ideaal zou zijn een minimale tijdsbesteding van 2 avonden (mogen ook ochtenden/middagen) zijn, want dan heb je ook tijd voor boodschappen, koken, voorbereiden avondprogramma's en bestuurs/commissiewerk). Is misschien wel belangrijk om in de beginperiode aan te geven, bijvoorbeeld door te laten zien dat jij zelf die tijd er ook aan besteed en dat dit leuk is.

"OPTIONEEL"

*
Houdt van kamperen/buitenleven (al dan niet (ex)(actief) lid Scouting, NJN, NIVON, Rangers enzovoort; maar kan ook gewoon uit kamperende familie komen ofzo). Is meetbaar door te vragen en interesse te tonen.

*
Enigszins sociaal bewogen (lid van een club, vaak geen standaard-sportclub, doet vrijwilligerswerk, al dan niet (ex)(actief) lid Scouting, NJN, NIVON, Rangers enzovoort). Is meetbaar door te vragen en interesse te tonen.

*
Als ze iets willen, is tweedehands kopen (konijnenveiling) of zelf klussen (ligfietsen) zeker een optie. Tja, het ligfietsklussen is ook wel te noemen in een eerste gesprekje. De konijnenveiling is hiervoor misschien minder geschikt.

Er zijn er vast veel meer dingen te bedenken en wellicht ben je het ook al niet eens met wat ik hierboven getikt heb, dus reageer!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2004, 22:16 

Woh, ik heb nog een best hoog potentiele-zwerversgehalte. Ik ben lid geweest van de Rangers, ik heb bij een hele gezellige volleybalvereniging gezeten waarvoor ik ook veel vrijwilligerswerk gedaan heb. Ik ben Tu-student en bereid me aan te passen (nou ja, een beetje) aan de groep. Ik ben bereid donderdag en meer te reserveren voor de zwervers. Hmmm, misschien moet ik dan maar lid worden.

Oh, wacht even ik ben al lid. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2004, 17:02 

hmm, misschien moet ik dan maar lid-af worden :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2004, 13:51 
Ledjesfreak

hmm volgens mij zijn de zwervers anders geworden...iig anders dan toen ik er voor het eerst kwam als klein meisje tussen mensen als Henk Leon en Mikel...
Om ervoor te zorgen dat we niet langzaam de over het algemeen psychisch en/of sociaal gestoorde aftakking van het corps worden ben ik ervoor om deze Owee lekker nerderige programma's te houden...die heeeel erg cool zijn. Zoals bijvoorbeeld koken op een jacobsladder.

Enne oh...ik heb besloten om mezelf maar meer te gaan profileren als nerd-girl zoals gysbert vond...daarom heb ik mezelf een onhandelbaar kapsel gegeven en ben gestopt met roken. Oh en ik ga een jacobsladder maken waarop je voedsel kan klaarmaken. Als iedereen zich nu een beetje quasi geil-nerdy-raar-treehuggerig gedraagt maar dan met een cyber-punky twist krijgen we vast hele leuke nieuwe leden erbij dankzij de owee....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2004, 13:55 

dussssss

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2004, 13:59 
Ledjesfreak

....janine jij bent als geil-nerdy-treehuggerig met cyber-punky twist...als je niet te evil wordt dat...
Mensen als maarten moeten zich zorgen gaan maken om hun image :P

Ik ben echt stout vandaag :twisted: komt door mn haar denk ik

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2004, 16:56 
Oude Bal

[quote559def="Pixie"]hmm volgens mij zijn de zwervers anders geworden...iig anders dan toen ik er voor het eerst kwam als klein meisje tussen mensen als Henk Leon en Mikel...
Om ervoor te zorgen dat we niet langzaam de over het algemeen psychisch en/of sociaal gestoorde aftakking van het corps worden ben ik ervoor om deze Owee lekker nerderige programma's te houden...die heeeel erg cool zijn. Zoals bijvoorbeeld koken op een jacobsladder.[/quote559def]

Dus de Zwervers van nu zijn zowel meer psychisch en/of sociaal gestoord als meer corporaal dan die uit de tijd van Henk, Leon en Mikel?

Het is uiteraard goed dat de Zwervers steeds anders worden als er andere leden zijn en volgens mij voldoen de Zwervers nog steeds wel aan de eigenschappen die ik noemde.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2004, 17:16 

Meer phychisch/sociaal gestoord? Ik denk het niet, de mensen die nu lid zijn bij de zwervers zijn denk ik juist qua phyche meer "normaal" dan de mensen van vroeger.

Meer corporaal? Ja, ik denk het wel, maar in zo'n kleine mate (een enkeling daargelaten) dat je absoluut niet kan spreken van corporaal.

Ik heb het idee dat Johan de goede ouwe tijd mist dat hij nog zwervers was en dat iedereen bij de zwervers nog totally disturbed was.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2004, 21:47 
Ledjesfreak

als je ons vergelijkt met het corps zijn we ook totally disturbed...of met 'normaal' voor zover je dat kan defienieren...zijn we allemaal wacko's stuk voor stuk. En we zijn corporaler ja...de dingen die jij bovenaan beschrijft johan zijn er een beetje uit aan het gaan hoor.

Ik ben natuurlijk niet in mijn eentje oweebestuur en al helemaal niet de baas, maar volgens mij maken we tegenwoordig soms de fout dat we het leuk willen maken voor iedereen. Dat hoeft natuurlijk niet. Als we het leuk maken voor onszelf vinden de potentiele zwervers het waarschijnlijk ook wel leuk.

....uuuuh.....Ja en ik weet ff niet meer waar ik heen wilde met dit betoog....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004, 04:36 

Ik weet niet hoor, corpsballen zijn nou ook niet bepaald 'normaal' reflecterend op de gehele Nederlandse samenleving.
Als je corporalen aanhoud als de norm dan heb je ze niet helemaal op een rijtje geloof ik.
Maar dat was geloof ik ook het punt dat je wilde maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004, 08:55 
Oude Bal

[quotee4342a="Maarten"]Ik heb het idee dat Johan de goede ouwe tijd mist dat hij nog zwervers was en dat iedereen bij de zwervers nog totally disturbed was.[/quotee4342a]

Ik probeerde alleen de beschrijving van Fay samen te vatten :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004, 09:10 
Oude Bal

[quotecaadfe="Pixie"]
de dingen die jij bovenaan beschrijft johan zijn er een beetje uit aan het gaan hoor.
[/quotecaadfe]

Hier geloof ik helemaal niks van.

Maar goed, stel dat dit zo zou zijn is dat ook prima, als je dan maar andere dingen bedenkt om je mee te onderscheiden van (met name) Wolbodo, de Koornbeurs en de Bolk...

[quotecaadfe="Pixie"]volgens mij maken we tegenwoordig soms de fout dat we het leuk willen maken voor iedereen. Dat hoeft natuurlijk niet. Als we het leuk maken voor onszelf vinden de potentiele zwervers het waarschijnlijk ook wel leuk.[/quotecaadfe]

Jezelf wegcijferen is natuurlijk niet goed en je kunt ook niet iedereens vriendje (m/v) zijn en het leuk maken voor jezelf is ook belangrijk en heeft waarschijnlijk ook een positief effect op potentiele Zwervers.

Maar als je alleen met jezelf (als groep) bezig bent en weinig interesse hebt in potentiele Zwervers dan komt het zeker niet over.

De Owee gaat om leden werven. Dat is simpel:
* Je zorgt ervoor dat onder andere leuke mensen naar de toren komen
* Je vist de leukste mensen eruit en regelt dat ze terugkomen
* Je zorgt ervoor dat de mensen die terugkomen het naar hun zin hebben
* Je maakt deze mensen lid
Klaar!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004, 14:02 

Net als Startrek veranderen de Zwervers nooit. Alleen heten de figuren steeds anders, bijvoorbeeld mr. Spock, Data, 7 of 9 enz. Zo vullen Maarten en Fay en nog een paar elk een stukje de plaats van Martijn L. op. Maar Fay vult ook een stukje de plaats van Sonja samen met Janine, die deels ook de plaats van Maartje vult enz.
Eigenschapen splitsen, mengen en komen weer anders samen, maar het totaal veranderd nauwelijks. De Nerd, de Christen, de Handige jongen/meisje, de Culinair, de Natuurvriend, de Serieel monogaam, de Poot/pot, de Frek, de Contact gestoorde, de Atheist, de Regelneef, de Workaholic, de Spreker, de Boerendochter/zoon, de Fries, de controlfriek enz ze waren er altijd en zullen er hopelijk ook altijd zijn. Ze zijn allemaal nodig want anders werkt de Zwervers niet als groep.
Alles komt terug alleen soms in een andere vorm, zo zijn de zeilers terug gekomen als ligfietsers.

• po

Laatst bijgewerkt door wouter op 08 apr 2004, 16:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004, 16:20 
Fietsidioot

Is dat positief of negatief bedoeld? Klinkt niet echt aardig vind ik. Ik vind dat Maarten en Fay best ook zeker goede dingen doen voor de zwervers. En niet alleen slap zitten te lullen. Hoewel er wel veel geluid vanaf komt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004, 16:52 

[quote116991="Hardhiec"]Is dat positief of negatief bedoeld? Klinkt niet echt aardig vind ik. Ik vind dat Maarten en Fay best ook zeker goede dingen doen voor de zwervers. En niet alleen slap zitten te lullen. Hoewel er wel veel geluid vanaf komt.[/quote116991]

Beide, bovendien heeft Martijn ook veel goeds voor de Zwervers gedaan. Ik denk dat je te negatief denkt over wat Martijn toevoegde aan de Zwervers.

P.S. ik ben zo vrij geweest mijn vorige stukje wat te verduidelijken.

• po

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur