Het is nu 17 dec 2018, 20:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eetlijst verbeteringen
BerichtGeplaatst: 26 feb 2009, 13:30 

Discussieer hier over verbeteringen voor de eetlijst.

1. Moet de uiterste aanmeldtijd naar later verschoven worden? (Staat nu op 15 uur voor de maaltijd)
  2. Zijn er enige argumenten te bedenken tegen het weergeven van een lijstje afgelopen maaltijden
  3. Stelling: er is een nieuwe, duidelijkere indeling van de pagina nodig om de informatie beter over te brengen (zeker vanwege punt 2)

Brand maar los.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2009, 13:52 

1. Misschien is een tijd rond 10 a 12 uur op de dag van de maaltijd handiger, dan kun je 's morgens nog afmelden en vrijwel iedereen doet toch pas 's middags boodschappen. Vaak als boodschappen verder van te voren worden gehaald betreft dit slechts een deel van de maaltijd, dus is het nog enigszins aanpasbaar.
    2. Het zou een slecht beeld geven als een groot deel van de maaltijden een lege entry heeft. Dus misschien moet het dan ook mogelijk zijn om achteraf in te vullen wat we hebben gegeten.
    Ja! helemaal tof, een rating systeem voor maaltijden :) (en dus ook voor kokers)
    Oja en een achteraf invul lijst voor de all-time afwas helden! Dan kunnen we tenminste terugvallen op echte statistieken tijdens discussies :)
    3. Most definately (als er zoveel bijkomt).
    De huidige indeling is trouwens best ok vind ik.
    Hoewel het aan en afmelden wel op dezelfde pagina erbij mag, scheelt weer een muisklik :p

Ik ben benieuwd wat de rest vind :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2009, 14:34 

1. Het lijkt me handig om het aan te passen. Bijvoorbeeld van 3 uur 's nachts naar half 9 's ochtends ofzo.
Anders is het misschien een idee om een dubbel systeem te doen, zodat mensen die zich te laat aan of afmelden dat wel gewoon altijd kunnen doen maar dat de kokers ook kunnen zien of de lijst nog veranderd is ten opzichte van de dag ervoor? Misschien een beetje omslachtig, en ten opzichte van het huidige systeem niet veel verandering omdat mensen die zich te laat aan- of afmelden nog steeds met de kokers contact op moeten nemen om zeker te zijn van voer (maar als je te laat bent is dat natuurlijk sowieso) :P

2. Ik kan alleen maar argumenten voor bedenken. Wat Arie al zei stem ik ook voor; dat je achteraf nog kan zeggen wat het eten was is best leuk. Stimuleert ook om meer van het forum gebruik te maken (misschien is er iets met het recepten-forum te doen?).

3. Als iemand daar tijd voor heeft (en natuurlijk zin in heeft) ben ik voor. Maar het huidige systeem werkt op zich ook wel. Al is het dieet-systeem een beetje onhandig. Misschien is het handiger om dat op te delen in categorieen, bijvoorbeeld vega / vega-wel-vis / allergie / dieet, waarbij je bij de laatste twee nog een aanvulling kan doen? Dan krijg je bijvoorbeeld:
"5 vega's (2 wel vis), 2 allergien (1 kip en 1 melkeiwit), 2 dieten (1 geen milkshakes en 1 geen tomaten), 9 alleseters"

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2009, 17:08 

1 De aanmeldtijd kan best iets verschoven worden. Als je 's ochtends kan zien wie er allemaal mee eten is dat ruim optijd

2 ook voor

3 Ik voor het idee van Thomas, dat maakt het lekker overzichtelijk

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur