Het is nu 20 jun 2019, 20:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jun 2004, 12:50 
Oude Bal

Volgens mij bestonden toen nog geen Ladies Intro's en misschien nog niet eens de Theadagen.

Het hele concept van de Ladies Intro is gewoon dat het een extra stukje OWee is waar een boel meisjes al (deels) besluiten welke vereniging(en) ze in de OWee beter willen gaan leren kennen; dat het toevallig alleen voor meisjes bedoeld is, boeit me eigenlijk niet zo (ik discrimineer niet zo hard op geslacht, zoals bekend).

Nog even over mezelf:

Het gaat erg goed met onze relatie. Ik ben al een keer een weekendje in de kou met haar wezen kamperen (op GAH) en dat ging, net als bijvoorbeeld haar verjaardagsfeestje, het bezoek aan Jovink en de Voederbietels in Lochem en de homodag in en na het Gemeentemuseum goed.

Maar er gaan in Q3 en Q4 van 2004 en in Q1 van 2005 nog vele beproevingen komen die we gezamenlijk zullen moeten doorstaan...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2004, 15:32 

dussss je!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2004, 15:41 

Q3 Q4, en Q1 euh ?? johan?

nou ja ik kan je wel vertellen dat in de Q22 er ook vele beproevingen zijn geweest de afgelopen twee weken ,
maar nu is dat weer afgelopen en wordt er gewacht op volgend jaar , hopelijk is ie dan minder nodig..........
(maar dat zal wel niet in Nederland)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2004, 18:16 

Nou wij hadden de Q toch niet zoveel nodig. In de meeste gevallen hadden we ook buiten kunnen eten. Alleen op donderdag even.

Ik geloof trouwens dat de Q22 tegenwoordig "Jochem" gaat heten omdat hij hem opgehaald en voorgeschoten heeft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2004, 15:02 
Fietsidioot

Ja Jochum is wat dat betreft wel een veel betere keuze en ook een iets modernere naam terwijl het een goede reden heeft hoe de naam tot stand is gekomen. Hoe wel zo'n T3 ook behoorlijk geil kan zijn natuurlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2004, 16:15 
Oude Bal

Het enige nadeel is dat je op een gegeven moment zinnen gaat krijgen als
"Zullen we Jochem vanaf de achterkant binnengaan?"
"Er zit schimmel op Jochem"
enzo

(niet dat ik het er niet mee eens ben om die tent Jochem te noemen, maar ik vind dat het bovenstaande in de overweging moet worden meegenomen; overigens vind ik Q22 ook wel een coole naam voor een tent)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2004, 18:36 
Ledjesfreak

Nog eventjes een reacite over de ladies intro....het is niet zo dat we dat gewoon voorbij hebben laten gaan.
Het belangrijkste puntje was dat we neit nog een keer onze kans om mensen te leren vuurspuwen in de owee willen verspelen aan de ladies intro.
Bij gebrek aan een echt boeiend programma hebben we besloten neit mee te doen aan de ladies intro. Het is beter als de ladies in onze supercoole owee vrijwillig langskomen en dan zien wat voor verschillende dingen je er kan doen (of juist niet) ipv dat ze verplicht een of anders ding m0oeten doen bij de zwervers wat ze misschien toevallig helemaal neit leuk vinden en zo dus niet meer langs gaan komen in de owee die veel vet-gaver is.

Ik snap dat het woord LADIESintro bij bepaalde personen nu eenmaal bepaalde gevoelens losmaakt, maar behalve misschien een sexuele escapade hier en daar heeft de ladies intro ons niet veel opgeleverd..behalve dan het verbod op vuurspuw-cursussen.

De bepaalde personen die dat graag willen mogen van mij best volgend jaar de ladies intro onganiseren om op meisjes te geilen ofzo, maar ik (en dit jaar de rest van de oweecommissie met mij) hebben er geen zin in gehad vanwege de bovengenoemde ervaringen van vorig jaar. Bovendien komt er ook nog een owee waarbij meisjes EN jongens langskomen...dat zou ons met dat enorme percentage bi-sexualiteit toch meer meoten aanspreken?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2004, 10:47 
Oude Bal

Uiteraard moeten jullie het allemaal zelf weten of je meedoet of niet (en ik denk niet dat jullie er zo op zitten te wachten dat ik een Ladies Intro voor jullie organiseer :wink: ), maar toch nog even voor de duidelijkheid waarom ik meedoen met de Ladies Intro wel een goed idee vind en een aantal hierboven genoemde argumenten om niet mee te vinden slecht:

Waarom meedoen (1): elk moment dat er mensen naar de toren komen om kennis te maken met de Zwervers is goed voor de Zwervers en dan maakt het niet uit of dit nu jongens, meisjes, mentoren, scouts of journalisten zijn. Laat het me even weten als ik nog moet uitleggen waarom dit goed is voor de Zwervers.

Waarom meedoen (2): op zo'n Ladies Intro doe je een leuk programma met de deelnemers. Als je een leuk programma organiseert, is dat ook leuk voor de organisatoren en de andere aanwezige Zwervers. Het is dus ook gewoon voor de Zwervers zelf leuk; een soort extra OWee-dag.

Waarom meedoen (3): bij de Ladies Intro worden programma's voorgesteld en daar mogen de deelnemers zelf uit kiezen; als je een goed programma voorstelt, kan je daarmee al min of meer deelnemers voorselecteren. Dit is goed.

Waarom meedoen (4): bij de Ladies Intro worden mensen ingedeeld en komen dus met grotere zekerheid langs dan bijvoorbeeld tijdens de avondprogramma's in de OWee. Dit is ook waarom in de OWee het project en het avondeten belangrijk zijn.

Argument (1): het "mislukken" van het vuurspuwen heeft niets anders opgeleverd dan een "verbod" om voorspuwen als programma voor de Ladies Intro aan te bieden. Boeie. Laura noemde tijdens werkweekend bijvoorbeeld vlotten pionieren en -varen als alternatief programma. Verder is de kwaliteit van de avondprogramma's bij de Zwervers hopelijk hoog genoeg om daar ideeen uit te putten voor leuk LI programma. Kortom: het was prima mogelijk om een leuk en uitdagend programma neer te zetten dat niet al te veel denk- en/of organisatievermogen zou vergen.

Argument (2): als er een meisje tijdens de LI langs is geweest en het wel leuk vond, is dit wellicht een extra reden om (een deel van) heur mentorgroep juist WEL mee te nemen naar de toren; kortom: dat argument werkt twee kanten op. Het is heel makkelijk om argumenten te vinden om dingen niet te doen. In de meeste mentorgroepen zitten zowel jongens als meisjes en een deel van de meisjes is ook al niet op de LI geweest. Er komen nog steeds meer mentorgroepen niet dan wel naar de toren.

Argument (3): dat de LI van vorig jaar voor de Zwervers nog niet direct iets heeft opgeleverd (behalve indirect Eva) is ook niet echt relevant. Dit was maar een keer en eigenlijk vond ik het in de zomer langs blijven komen van Eva wel een teken dat de Zwervers het goed hadden aangepakt (en het was wel gezellig dat ze langskwam). Dat ze in de OWee besloot Wolbodo leuker te vinden heeft niets met de Ladies Intro te maken.

Argument (4): dat de Ladies Intro alleen voor meisjes is, boeit ook niet. Zie "Waarom meedoen (1)".

Argument (5): dat de OWee commissie geen zin had, is wel een aardig argument. Misschien daar volgend jaar rekening mee houden bij de samenstelling van de OWee commissie? :wink: Volgens mij hoort de Ladies Intro gewoon bij de OWee...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2004, 11:25 
Ledjesfreak

ok ff reactie op je argumenten.

(1) hier heb je helemaal gelijk in. Wil er wel even bij vermelden dat de mensen die komen eht leuk moeten vinden...of iig niet stom op de toren, ik denk dat, in tegenstelling tot producten negatieve reclame neit echt werkt voor de zwervers...het negatieve image is voor velen al een reden om neit langs te komen en anderen daarvan te weerhouden.

(2) Je kan wel iets leuks organiseren, iets wat je zelf leuk vind, maar vinden anderen dit ook leuk?

(3) Dit klopt niet, de deelnemers van de ladies intro worden ingedeeld zonder dat bekend is wat er precies te doen is bij de verenigingen, en in mijn jaar werd je zelfs zonder dat je daar zelf invloed op had ingedeeld om naar een vereniging te gaan. (misschien is dit inmiddels anders, maar denk het niet)

(4) Mensen worden idd ingedeeld en komen verplicht langs. Wanneer de zwervers je geen reet interesseren is dit dus al helemaal neit leuk. In de owee kunnen mensen zelf kiezen of ze langskomen en gaan weg als ze het niet leuk vinden...lijkt mij prettiger.

(1) Het heeft ook een verbod opgeleverd om in de owee te vuurspuwen, en aangezien dit een van onze main-attractions is was dat wel klote en wel boeie.

(2) ja daar heb je gelijk in.

(3) Tja we kunnen wel door blijven gaan of qua leden/geinteresseerden de LI iets heeft opgeleverd maar dat is niet meetbaar. Misschien was eva ook zonder de LI langsgekomen.

(4) das waar ja.

(5)Ik probeer je juist te vertellen dat het een overwogen keuze is geweest van de oweecommisie om niet mee te doen. Wellicht telde het mee in onze redenatie dat wij geen animo hadden eht te organiseren.
Volgens mij hoort de ladies intro neit echt bij de oweecommissie. Er zijn een paar bepaalde iemanden die graag aan de ladies intro mee willen doen maar het merendeel van de zwervers heeft er geen zin in. Het is neit handig om de oweecommissie steeds te laten bestaan uit die mensen (ladies intro is ook in een periode waarin de oweecommissie het vrij druk heeft met oweeplanning). Wellicht een puntje om volgend jaar een ladies intro commissie te maken dan kunnen bepaalde iemanden zich lekker uitleven...(misschien ook leuk als er tenminste 1 meisje voor de show aanwezig is..krijgen we misschien ook nog wat niet-matrassen :p)

volgens mij maakt eht voor het ledenaantal neit echt uit of we meedoen aan de ladies intro. De ladies intro is vooral leuk voor bepaalde iemanden die het leuk vinden de ladies intro te doen. Komende jaren mogen ze dat van mij best doen, maar ik zoue r niet te zwaar aan tillen als we eens een keerjte niet meedoen. Ik wil wel verzoeken om niert meer te vuurspuwen bij de LI omdat de graag willen vuurspuwen in de owee.
..ik hoop trouwens dat die honden nog steeds slapen, wij hebben nog neits gehoord van een vuurspuwverbod iig....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2004, 12:52 
Oude Bal

[quote1b46f4="Pixie"]
(1) Wil er wel even bij vermelden dat de mensen die komen eht leuk moeten vinden...of iig niet stom op de toren, ik denk dat, in tegenstelling tot producten negatieve reclame neit echt werkt voor de zwervers...het negatieve image is voor velen al een reden om neit langs te komen en anderen daarvan te weerhouden.
[/quote1b46f4]

Ja, je moet geen stom programma neerzetten, maar dat moet je zelfs bij een gewoon avondprogramma niet doen. Is voor niemand leuk.

En als je helemaal niet meedoet aan iets als de LI, heb je gegarandeerd geen winst, maar kan je wel verliezen (aan de andere verenigingen die wel mee doen).

[quote1b46f4="Pixie"]
(2) Je kan wel iets leuks organiseren, iets wat je zelf leuk vind, maar vinden anderen dit ook leuk?
[/quote1b46f4]

Natuurlijk. En voor wie het niet leuk vindt, maar de andere dingen die DZ doet wel, heb je een agenda voor de komende maanden achter de hand met een boel andere activiteiten. En wie (bijna) niks leuk vindt dat door DZ gedaan wordt, past sowieso niet bij DZ.

[quote1b46f4="Pixie"]
(3) Dit klopt niet, de deelnemers van de ladies intro worden ingedeeld zonder dat bekend is wat er precies te doen is bij de verenigingen, en in mijn jaar werd je zelfs zonder dat je daar zelf invloed op had ingedeeld om naar een vereniging te gaan. (misschien is dit inmiddels anders, maar denk het niet)
[/quote1b46f4]

Van Laura had ik begrepen dat er tot op zekere hoogte gekozen kon worden. Vandaar.

[quote1b46f4="Pixie"]
(3) Tja we kunnen wel door blijven gaan of qua leden/geinteresseerden de LI iets heeft opgeleverd maar dat is niet meetbaar. Misschien was eva ook zonder de LI langsgekomen.
[/quote1b46f4]

Misschien wel, misschien niet.
Ik weet het niet, jij weet het niet.

[quote1b46f4="Pixie"]
Volgens mij hoort de ladies intro neit echt bij de oweecommissie.
[/quote1b46f4]

Eigenlijk vind ik zelfs het organiseren van het kennismakingsweekend en het opvangen van de eerstejaars in de weken na de OWee ook bij de OWeecommissie horen... Hm, als je er dan de opvang van toevallige voorbijgangers en de NoWee ook bij doet, heb je een ledenwerfcommissie (wel iets als "continuiteitscommissie" of "duurzaamheidscommissie" noemen, anders gaan de collega NoWee-verenigingen steigeren). Cool!

Laatst bijgewerkt door Johan op 06 jul 2004, 21:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2004, 14:32 
Oude Bal

[quote0f94d3="Johan"]Het enige nadeel is dat je op een gegeven moment zinnen gaat krijgen als
"Zullen we Jochem vanaf de achterkant binnengaan?"
"Er zit schimmel op Jochem"
enzo

(niet dat ik het er niet mee eens ben om die tent Jochem te noemen, maar ik vind dat het bovenstaande in de overweging moet worden meegenomen; overigens vind ik Q22 ook wel een coole naam voor een tent)[/quote0f94d3]

Ik vind Eva nog steeds een betere naam. Iedereen mag erin als 't nat wordt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2004, 15:16 
Oude Bal

[quote7b4005="gysbert"]Ik vind Eva nog steeds een betere naam. Iedereen mag erin als 't nat wordt.[/quote7b4005]

Haha, hele goede foute grap, Gysbert! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2004, 16:41 

Nou de grap was eigenlijk net anders geformuleerd:

Je mag er alleen in als ze nat is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2004, 16:41 

[quote6ec8cb="Johan"][quote6ec8cb="Pixie"]
(1) Wil er wel even bij vermelden dat de mensen die komen eht leuk moeten vinden...of iig niet stom op de toren, ik denk dat, in tegenstelling tot producten negatieve reclame neit echt werkt voor de zwervers...het negatieve image is voor velen al een reden om neit langs te komen en anderen daarvan te weerhouden.
[/quote6ec8cb]

Ja, je moet geen stom programma neerzetten, maar dat moet je zelfs bij een gewoon avondprogramma niet doen. Is voor niemand leuk.

[quote6ec8cb="Pixie"]
[/quote6ec8cb]

Natuurlijk. En voor wie het niet leuk vindt, maar de andere dingen die DZ doet wel, heb je een agenda voor de komende maanden achter de hand met een boel andere activiteiten. En wie (bijna) niks leuk vindt dat door DZ gedaan wordt, past sowieso niet bij DZ.

[quote6ec8cb="Pixie"]
[/quote6ec8cb]

Van Laura had ik begrepen dat er tot op zekere hoogte gekozen kon worden. Vandaar.

[quote6ec8cb="Pixie"]
[/quote6ec8cb]

Misschien wel, misschien niet.
Ik weet het niet, jij weet het niet.

[quote6ec8cb="Pixie"]
Volgens mij hoort de ladies intro neit echt bij de oweecommissie.
[/quote6ec8cb]

Eigenlijk vind ik zelfs het organiseren van het kennismakingsweekend en het opvangen van de eerstejaars in de weken na de OWee ook bij de OWeecommissie horen... Hm, als je er dan de opvang van toevallige voorbijgangers en de NoWee ook bij doet, heb je een ledenwerfcommissie (wel iets als "continuiteitscommissie" of "duurzaamheidscommissie" noemen, anders gaan de collega NoWee-verenigingen steigeren). Cool![/quote6ec8cb]

[size=186ec8cb]Ik wordt hier zo moe van.[/size6ec8cb]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2004, 21:56 
Oude Bal

[quote8cab8f="Maarten"]
[size=188cab8f]Ik wordt hier zo moe van.[/size8cab8f][/quote8cab8f]

En Maarten, wat denk jij dat wij hiermee willen bereiken?

Juist!

Dit is veel gezonder voor je dan pillen, drank en/of sigaretten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur