Het is nu 10 jul 2020, 07:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Electronica!!!!
BerichtGeplaatst: 18 jun 2003, 19:33 
Ledjesfreak

Al geruime tijd ben ik van plan een electronica avondprobramma te organiseren. Waarschijnlijk komt het voorlopig toch niet uit, maar als ik steeds nergens concreet mee begin komt het er nooit van. Daarom wilde ik hier een aantal vragen aan jullie stellen m.b.t. een electronica avondprogramma.

1.Zijn schakelingen nabouwen van een schema uitdagend genoeg, of moet het zo worden dat jullie er ook nog wat zelf aan kunnen bedenken?

2.Willen jullie gewoon solderen op aangeleverde printplaatjes, willen jullie ook zelf printplaatjes etsen (het kan wel snel fout gaan de eerste keer en het moet dan om de beurt gebeuren) of is het leuker om op koperplaatjes en/of met draadjes to klooien...

3. Oh dit is nog belangrijk, ik wil verschillende schakelingen kunnen aanbieden alleen is er dan ook een groot verschil in prijs per schakeling. Omdat het avondprogramma niet te duur mag zijn vraag ik me af of een eigen bijdrage mogelijk is naarmate welke schakeling je kiest.

4. Tenslotte zijn er nog de schakelingen. Ik had er zelf al een aantal in gedachte, maar als er een soort schakeling is die je ook zou terug willen zien dan moet je het ff zeggen dan kan ik kijken wat ik daaraan kan doen.

-IR-ontvanger voor aan je computer. Hiermee kan je vanalles en nogwat bedienen met elke willekeurige afstandsbediening. Dit is een heel erg simepele en goedkope schakeling. Je moet alleen wel ff twee gratis programaatjes downloaden om de ontvanger te gebruiken. (hier kan je tevens alles instellen over wat je wil bedienen)

-Rainbow led, gewoon voor de leukheid, maar kan met extra toevoeging ook je computer ingezet worden als bijvoorbeeld powerled. Deze schakeling is een beetje ingewikkelder en ietsjes duurder. (Niet zo duur als normaal want ik het hiervan een aantal ictjes gratis gesampled)

-HD-VUmeter of Audio VUmeter. Twee verschillende schakelingen die op elkaar lijken. De HDVUmeter van ruud is een voorbeeld hiervan alleen deze is dubbel uitgevoerd (just ad more leds) Hoe harde de harde schijf bedig is hoe verder de leds uitslaan. De schakeling is duurder met name doordat het IC vrij duur is wat hierin zit (En dat is nergens te sampelen).

-Misschien is een looplicht (Nightrider leds) ook wel leuk om erbij te doen.

Vinden jullie het wat of lijkt het je allemaal maar niets? Laat het ff horen zodat ik mijn avondprogrammaa verder vorm kan gaan geven.

EDIT: voor de gene die electronica niet boeit maar die wel een zaklamp willen kan ik ook nog witte leds weerstandjes en batterijhouders meenemen dan kan je zelf een zaklampje knutselen. Misschien is een headlight (zo'n lamp voor op je hoofd) ook wel leuk om te knutselen, das handig bij kamperen....of kan ik beter een apart avondprogrammaa zaklamp klussen nog doen? Hmmmm lijkt me wel leuk zelf :)

Profiel  

Berichttitel: Electronica!!!!
BerichtGeplaatst: 26 jun 2003, 13:19 

He fee,

Als je hulp nodig hebt bij het avond programma, moet je het gewoon even zeggen.
Tevens lijkt het me een erg gaaf avond programma :) Electro Rulez!!!

Groetjes, Lars

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur