Het is nu 10 jul 2020, 07:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Avondprogramma's
BerichtGeplaatst: 23 jan 2003, 03:26 

Ik wil jullie graag vragen of jullie nog leuke ideeen hebben voor spetterende avondprogramma's en of er ook mensen zijn die zich geroepen voelen om de taak van het verzinnen en uitvoeren van avondprogramma's niet geheel op de schouders van het bestuur te laten rusten en zelf eens het heft in handen nemen en een avondprogramma te gaan doen.

Hoogachtend,

Maarten Dogger,
Penningmeester

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2003, 10:21 
the Reendier

Ik durf het wel aan om een keertje een avondprogramma te organiseren hoor. Noem maar een datum en ik doe mijn best. Misschien een cursus forumgebruik? ;)

Oh als imand zich geroepen voelt om mij erbij te helpen.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2003, 10:29 
Ledjesfreak

ik help je wel hoor lieverd.

ik zit te denken aan een electronica avondprogrammaa maar ik weet niet of iedereen daarop zit te wachten :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2003, 22:39 
Ledjesfreak

dit vond ik op een acticiteitenpagina hihi :D

Flitspaal-simulatie

--------------------------------------------------------------------------------

variant a: Regel ergens een oude flitser van een fototoestel, bouw deze om
met een lang snoer, zodat deze op afstand te bedienen is. Tape deze vast
aan een flitspaal en de rest mag je zelf verzinnen :-) (pas op, oom agent
kwam al na 7 minuten langs met al zijn vriendjes: 2 auto's en 2 motoren)

variant b: Bouw zelf een flitspaal met deze flitser erin... Veel voorpret!

variant c: Achter bosjes staan met een oude flitser, het liefst bij een
stoplicht. Iedereen die door groen rijdt flitsen.

Let wel op met veiligheid! Tegemoetkomend verkeer kan hinder ondervinden
van een flits in het gezicht, dus doe het uitsluitend op momenten wanneer
er geen tegemoetkomend verkeer is.

En verder: deze semi-criminele acties hebben jullie niet van mij :-)

Groeten
Bas, scouting Heidepark (www.scoutingheidepark.nl)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2003, 22:43 
Ledjesfreak

LED-tocht.

--------------------------------------------------------------------------------

Benodigdheden:
PVC-pijp 1 cm dik, kaarsvet, tape, ledjes (je weet wel, die gekleurde stereotorenlampjes), weerstandjes 470 Ohm, 9 volts batterijen, soldeerbout en tin. (laatste 5 zaken bij elektronica zaak te koop)

Uitleg:
Sluit de ledjes aan op de 9 volts batterij met over een van beide draden een weerstandje 470 ohm. Let op, als de + en de - verwisseld zijn komt er geen licht ! Zet de ledjes in een stuk PVC van 30 cm en plaats dit rechtop. Van boven volgieten met kaarsvet totdat ledje tot z'n voet in kaarsvet zit. Je hebt nu spotjes die 's nachts bijna honderd meter zichtbaar zijn, maar alleen als je er bijna recht voorstaat, doordat het ledje bijna achterin de buis zit. Daar kun je een precisie tocht mee uitzetten ! Doe dit achterstevoren en zorg dat je op de punten waar een buisje wordt opgehangen pas de volgende zichtbaar is.

Alternatieve speelwijzes en opmerkingen:
Kaarsvettruc is lastig. Een gietgat in de zijkant biedt (enige) vergemakkelijking. Een elektrotechneut maakt trouwens ook knipper-ledjes die om de 10 seconden even aangaan. Oh ja, ledjes branden verschrikkelijk lang op zo'n batterij, dus je hoeft je niet te haasten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2003, 22:49 
Ledjesfreak

handig met dat spul wat ond lieve ruudje kan regelen~!!!!!!

Reflectortocht.

Benodigdheden:
Reflecterende materialen en zaklampen

Uitleg:
Er wordt een parcours uitgezet met reflecterende materialen. Afhankelijk van de deelnemers zijn dit kleine of grotere oppervlaktes die licht weerkaatsen zodra er licht op valt. Fietsreflectoren zijn natuurlijk mooi, maar karton met alu-folie voldoet ook uitstekend. De deelnemers moeten van reflector naar reflector lopen. Plaats de reflectors zodanig, dat telkens maar een reflector zichtbaar is, anders wordt de route onduidelijk. Ideaal voor op kampen, of bij avondopkomsten via een creatieve route bij een bepaald punt te moeten komen.

Alternatieve speelwijzes en opmerkingen:
Gebruik reflectors op kruispunten om een route uit te stippelen. Een rode reflector is rechts, blauw is links en wit is rechtdoor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2003, 22:50 
Ledjesfreak

misschien weer eens iets om mensen erop te wijzen dat wij bestaan en dat we [size=183f6a14]RAAAAAAARRRRRRRRRRR[/size3f6a14] zijn!!??

De grootst mogelijke cirkel.

Wederom een stads-activiteit...

Maak in een hele drukke straat een grote cirkel van mensen op de grond.
Je zult zien wat voor opstopping je kan veroorzaken als je de hele straat zo'n beetje bezet.. :-)

O, ja.. pas op voor meneer agent, gelukkig zag hij bij ons de humor er wel van in, als we
maar binnen 5 minuten wegwaren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2003, 22:52 
Ledjesfreak

[size=180dd431]RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRR[/size0dd431]

Val Dood.

Je loopt in een drukke winkelstraat in Maastricht bijvoorbeeld. En dan roept iemand van de groep VAL DOOD, en dan valt iedereen neer op de grond zoganaamd dood, blijf zo een paar minuten liggen en sta dan gewoon op of er niets aan de hand is.

Dit is echt super lachen. Wij hebben het op kamp een paar keer gespeeld
En je krijgt kei leuke reactie's mensen gaan voor je klappen of ze vragen aan iemand moet ik helpen ik het ehbo.
Je lacht je gewoon dood.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2003, 00:59 
the Reendier

Leuke avondprogramma's. Maar dan wel voor als we is op kamp zijn ofzo... lijkt me niet echt iets voor een donderdagavond (behalve speurtochten misschien als die niet gemold worden (met die leds))

VAL DOOD! [img03c338]http://212.187.65.210/zwerfhond/smile5.gif[/img03c338]

Profiel  

Berichttitel: Lex
BerichtGeplaatst: 30 jan 2003, 22:59 
Oude Bal Wannabe

Over avondprogramma's... misschien een leuk idee om Lex weer eens uit te nodigen? Dan kom ik ook weer langs :-)

I really didn't foresee the internet. But then, neither did the computer industry. Not that that tells us very much, of course - the computer industry didn't even foresee that the century was going to end. -- Douglas Adams (1952-2001)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2003, 11:32 
Ledjesfreak

tja Lex vond het heel erg zielig voor ons maar hij had helaas geen tijd. We moesten hem binnenkort weer eens bellen. Hij wist hoe erg wij altijd uitkijken naar zijn bezoekje en het spijt hem dan ook heel erg.

:lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2003, 11:58 
Fietsidioot

Nou ik heb ook wel zin het zwemfestijn volgende week. Lekker zwemmen en dan doe ik dat misschien wel met mijn lenzen in want dan kan ik eindelijk eens rondkijken want zonder bril of lenzen kan je wel wat zien maar ook niet echt veel ofzo.
En Leon 8) misschien zet ik wel ff een dikke vette zonnebril op om dat van jou niet te zien haha ik hoop dat het nog niet zo erg is als dat van M Lastpak was

Profiel  

Berichttitel: Lekker makkelijke sp
BerichtGeplaatst: 18 feb 2003, 22:33 
Oude Bal

Zat ik eens de mooie nieuwe Kruithuissite te bekijken terwijl ik probeerde een nieuw lid voor de Zwervers bijelkaar te chatten via MSN (is me aleens eerder gelukt via de Pivonetter e-mail lijst, dus waarom niet?) en waarop viel mijn blik:

http://www.kruithuis.nl/ntocht.html

Juist ja, een kant en klare speurtocht!

Tralala,
Johan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2003, 09:29 
Fietsidioot

Ik vind de speurtocht wel een beetje te makkelijk want ik toen ik hem opende kon ik gelijk al precies zien waar die helemaal langs ging

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2003, 09:39 
Oude Bal Wannabe

Ja, volgens mij is die speurtocht ook in eerste instantie bedoeld voor 'gasten' op het kruithuis.

I really didn't foresee the internet. But then, neither did the computer industry. Not that that tells us very much, of course - the computer industry didn't even foresee that the century was going to end. -- Douglas Adams (1952-2001)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur